Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Według różnych badań, firmy – szczególnie małe i średnie – nadal nie wykorzystują w pełni możliwości, które dająnowe technologie zarówno w optymalizacji działalności, jak i w dotarciu do klientów. Jak to zmienić?
Małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) w Polsce – podobnie jak na całym świecie – są podstawą gospodarki. Według najnowszego „Raportu o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 2025”, przygotowanego przez PARP, firmy łącznie generują niemal trzy czwarte PKB (74,1 proc.).
Jak wskazują eksperci PARP, największy wkład w tę wartość mają MŚP, które wytwarzają prawie co drugą złotówkę (46,6 proc. PKB, dane za 2022 r.). Na podium całego sektora znalazły się mikroprzedsiębiorstwa, które dominują w generowaniu PKB (27,9 proc.). Ich udział w strukturze wszystkich firm wynosi aż 97,2 proc.
Jak czytamy w raporcie, polskie mikroprzedsiębiorstwa charakteryzuje pozytywny trend rozwojowy: w ostatnich latach rośnie ich liczba i przychody, zwiększa się także zatrudnienie. W MŚP pracuje łącznie 6,9 mln osób, z czego ponad 4,3 mln w mikroprzedsiębiorstwach. To te podmioty tworzą aż 42,2 proc. miejsc pracy w sektorze MŚP.
Oszczędności i wzrost efektywności
Autorzy raportu PARP przyjrzeli się także, jak firmy wykorzystują nowe technologie. Prowadzą one do poprawy efektywności pracy i oszczędności czasu. Wspierają także budowanie relacji z klientami, umożliwiając pozyskiwanie informacji zwrotnej o jakości obsługi i preferencjach zakupowych. „Niestety, statystki pokazują, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
